lördag 30 juli 2011

Tidningsbokstäver / Newspaper letters

Jag tänkte att lilla M skulle få prova att klippa med en sax. Det gick så där. Hon lyckades åstadkomma några jack i ett papper sedan började saxen prata och dansa istället. ;-) Hon använde en liten nagelsax med trubbig ände. Jag ska skaffa henne en riktig barnsax snart.

(English below)





Jag passade på att göra ett tidningsalfabet. Jag klippte ur alfabetet ur några kataloger och tidningar och tejpade fast dem på ett styvt papper. Sedan klippte jag runt dem. Tejpen jag använde är extra bred så det blev nästan som en laminering. När vi ska börja bilda ord senare så kommer det ju att behövas flera av samma bokstav, men så långt har vi inte kommit än.









(I wanted little M to try to cut with some scissors. It didn't work all that well, but she did manage to make a few cuts in a paper. Then the scissors started talking and dancing instead. ;-) She used a small nail scissor with a blunt end. I will get her her own kids' scissors soon.

At the same time I made a newspaper alphabet. I cut the letters of the alphabet from some magazines and broshures and taped them onto a stiff paper. Then I cut around them. The tape I used is a broad one so it is almost like laminating. When she is ready to start building words we will of course need more than one letter of each kind, but we are not there yet.)





--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M!


About the fun and educational activities we do with toddler M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar